1 måned tilbage 😱

Kumusta po,
Så er der kun en måned tilbage inden jeg hopper på flyveren til Fili! Øj, hvor er det gået hurtigt... Jeg har snakket og tænkt på den her tur i, ja, jeg ved ikke hvor lang tid og nu er det bare ved at være nu.
Jeg har altid holdt virkelig meget af Filippinerne og specielt nu, hvor jeg er blevet ældre. Særligt sidste år, da jeg var dernede i en måned, kunne jeg virkelig opleve landet på en helt anden måde end de andre gange, jeg har været der, da jeg ikke har været særlig gammel (sjovt nok).
Jeg øver og øver så meget tagalog jeg nu kan med min mutti, selvom det er cebuano, de taler i Cebu. Mine tanker er at besøge både tagalog og engelsk menighed derovre og så derefter tage en endelig beslutning om, hvilken menighed, jeg vil høre til. Der er virkelig mange pros and cons ved både den ene og den anden menighed og jeg kan ikke hitte ud af, hvad der vægter mest! Men det ordner sig jo ☺️
Min to-do-liste! Ja, den har bare ændret sig konstant, hvilket er finno. Her er en opdateret:
  • Få styr på min returbillet (jeg har været en klovn, mere om det senere)
  • Få de sidste vaccinationer (rabies og hepatitis B)
  • Find ud af, om jeg skal være i engelsk eller tagalog menighed
  • Hovedrengøring af lejlighed
  • Find ud af telesal
  • Find lejlighed i Filippinerne
  • iPad-kursus for far inden afgang
  • Skriv pakkeliste
  • Lav indkøbsliste til, når jeg ankommer i Cebu
Så nogle ting er strøget af listen, fordi de er udførte (🎉🎊), mens nogle andre ting har sneget sig ind (😢). Jeg har dog stadig en måned endnu, så det skal nok gå!

Omkring billetter... jeg har bare været en klovn og kort sagt købte jeg billetter til min mor og mig en aften. Jeg skulle købe dem individuelt, fordi vi har forskellige afrejsedatoer (20. dec for mor og 20. maj for mig). Jeg havde købt hendes og var MEGET fokuseret på, at vi tog samme fly derover og glemmer helt at tjekke min hjemrejsedato, så jeg får købt billetter til mig, hvor jeg også tager hjem d. 20 december.... ugh, hvor dum kan man være? OG jeg bruger heller ikke et mastercard, så der er ikke mulighed for at få pengene tilbage... ja, jeg bekræfter vel bare, at alle er ufuldkomne og begår fejl 🤦🏻‍♀️ Nå, men vi er nok kommet frem til, at det bedste at gøre er at købe en enkeltbillet hjem fra Cebu til København og så er det bare no-show til den billet d. 20 december.

Noget helt andet er det faglige. Vi var i dag til et internationalt møde med vores vejledere og de andre studerende, der også skal ud i udlandspraktik. Det var super fedt! Dejligt at mødes med de andre, der skal til Filippinerne igen (vi har mødtes en gang før) og høre status fra dem om hvor langt de var i planlægningen og også at høre oplæg fra vores vejledere omkring kultur, fagligt og sikkerhed. Vi er klar! Før jeg tager afsted må jeg lave en "have-done" liste, bare for at sætte op, hvor meget der har været gjort før turen/for at turen kunne blive en realitet.

Okidoki, I'm over and out and very excited 🤠

Kommentarer