Landet og i god behold 🛬

Hola!
Så er det omkring en uge siden jeg forlod kolde Danmark til fordel for varme (!) Fili og jeg er landet i god behold med mutti. Der er sket en hel masse! Og der er kun gået en uge, det er crazy.
Min to-do-liste fra sidste indlæg kom jeg igennem på bedste vis og Sandra flyttede ind i min lejlighed i DK i dag/går/who knows, dagene er bare et blur specielt pga. tidsforskellen (jeg er 7 timer foran pga. vintertid i DK).

Har ikke super mange billeder, actually, men ligger halv-regelmæssigt (indtil videre i hvert fald) billeder på min instagram-story (primært af mad, haha), så hvis man har lyst til at følge lidt med i det, er man velkommen til at anmode om at følge - min bruger er hdelenap 🍽
Lejligheden, jeg har fået lejet mig til ved hjælp af nogle brødre og søstre fra både den engelske og lokale cebuano menighed, ligger virkelig centralt og godt i forhold til alle mine aktiviteter og gøremål. Den ligger i gåafstand på omkring 5 minutter til rigssalen, 10-20 min (afhængigt af trafikken) fra mit praktiksted med jeepney, gåafstand til både det ene og det andet store indkøbscenter (Robinsons Fuente og Elizabeth Mall er to af dem), McD, Jollibee, Chowking og andre restauranter er også i gåafstand deriblandt deeeejlige foodcourts i de førnævnte centre. Hvis jeg vil til SM (større center end dem der ligger tæt på mig), så kan jeg bare tage en jeepney der kører lige forbi min hoveddør. Sweet! Hvis der er trafik, tager det dog over en halv time, vil jeg skyde på, for at komme derover... og hvis man ser bort fra hjemløse både mennesker, hunde og katte, tiggere, forureningen, skraldet næsten over det hele, uretfærdigheden og kummerlige kår, så er Cebu en smuk by. Man kan i hvert fald tydeligt se, hvilken helligdag/højtid/whatever, der er på vej.
Nu har jeg også nærmest skrevet en hel roman, det må være tid til nogle billeder. Selvom jeg er på den anden side af kloden i forhold til lille Danmark, har jeg alligevel ikke helt sluppet for noget af det danske 😂

Som sagt er der sket en masse, men må hellere sprede oplevelserne lidt på nogle indlæg, så det ikke bliver en vitterlig roman.
Håber alle, der læser med, har det godt! Paalam 👋🏼

Kommentarer

Send en kommentar