Transport og grund til “manglende” billeder

Halli halløj
Så endnu et indlæg om transport, yay! Det vil være lidt uddybende, så hvis man ikke gider at læse om det, then.... sawy nat sawy 🤩
De forskellige former for transport:
• Jeepney

• Motorcykel (hvis man går rundt, så vil jeg næsten garantere, at man bliver spurgt flere gange (aka. dyttet af og bliver stirret på indtil man ryster på hovedet eller ignorerer dem) af forbikørende motorcykler, hvor man så kan stige på og blive kørt det sted hen, man skal. Den tog jeg for første gang i dag, fordi jeg var ved at komme for sent på arbejde (i fremtiden vil jeg bare vente på en ikke-fyldt jeepney fordi det er billigere) og det kostede mig 65 peso = omkring 8 kr.

• Taxi (samme koncept som motorcykler og jeepney (egentlig), de kører også bare rundt og prøver at få kunder. Det er dog en rimelig dyr måde at komme rundt, da startbeløbet er 40p og så er det x-antal peso pr. km eller tid eller et eller andet... har ikke helt styr på det, haha, har kun kørt taxi 1 gang herovre by myself)

• Grab (dette er en app, som man downloader (duh) og er Filippinernes svar på Uber. Man kan vidst også bestille mad igennem app'en, men har ikke prøvet det endnu. Anyways, så er Grab en billigere måde at køre i bil herovre, det er lidt forskellige priser afhængigt af hvor langt man skal og hvad klokken er. Men varmen og forureningen kan virkelig være meget her i starten (og nok også generelt) og så er det meget rart at kunne sidde inde i en bil med aircon til ikke så mange penge 😋 jeg har givet alt fra 128 til 88 pesos)

Og så manglende billeder! Det kan godt være, at I ikke synes, at der mangler billeder osv., men for mig herovre, synes jeg, at jeg mangler billeder, haha. Det er fordi, alle har sagt til mig, at jeg skal passe rigtig godt på mine ting deriblandt min mobil. Så jeg får jævnligt at vide, at jeg skal beholde min mobil i tasken og ALDRIG tage værdigenstande frem i offentligheden.
Ved ikke hvor langt og uddybende indlægget egentlig blev, men håber nogen fandt det lidt interessant :3

Kommentarer