did I jinx it?

Fordi... ikke lang tid efter jeg postede sidste indlæg blev jeg nemlig syg med en slem forkølelse 😂 Håber det bliver dét for sygdom i denne omgang! Hoster stadig en lille smule, men det er bare overfladisk, jeg er rask igen.

I mellemtiden har jeg fået anskaffet mig et køleskab ❤️ En ting, som er en selvfølge i Danmark, har jeg ikke haft til rådighed i en måned og jeg havde originalt heller ikke tænkt mig at anskaffe et af følgende grunde:
1. Det er dyrt at købe
2. Det koster el/forbrug
3. Hvor skal det være?
4. Hvad skal jeg gøre af det, når jeg tager tilbage til Danmark?
5. Der er vitterligt et supermarked (FreshMart) lige (LIGE) ved siden af bygningen, jeg bor i, så hvis jeg skal bruge noget, kan jeg bare købe det der.

Jeg løste det på følgende måde:
1. Jeg købte et på tilbud og den mindste model muligt. Den er altså ca. på størrelse med fryser-delen i et køle-fryseskab i DK. Jeg skulle af med 4.595 peso, men den var sat ned fra 5.995 - bargain! Konverteret til dansk valuta er det lidt under 600 kr.
2. Forhåbentlig koster det ikke for meget i forbrug....
3. Den har overtaget mit bords plads, så har rykket bordet hen til den anden ende af værelset. Lidt svært at forstå, når man ikke ved, hvordan min lejlighed er indrettet, sorry, har ikke lige gotten around til at få vist det 😂😅
4. Den skal hen til min familie i Bikol, når jeg rejser herfra. Hvordan vi helt præcist får det derover er endnu uvidst, men enten kommer én af dem herover og tager det med i skibet eller også skal det sendes alene med skib. Nu må vi se 🛶
5. Turns out, at jeg ikke så tit køber ind der. Det er en smule pricey og for 7 peso eller en rask gåtur kan jeg komme til E-Mall (stort indkøbscenter), som har en SuperSaver (Filippinernes svar på Lidl bare STØRRE), som er meeeget billigere og har et langt større udvalg. For tiden er jeg vild med peberfrugt (som desværre er dyrt herovre (ikke ift. danske priser, men sammenlignet med de andre frugter og grøntsager, som er til rådighed) og det har de ikke i Freshmart, buhu.

Derudover har jeg haft mig en lille mini-ferie pga. jul og nytår. Min institution holdt ferie fra d. 22 december og så til og med d. 2 januar. Min første dag igen er altså d. 3, hvilket er i morgen. Jeg har en masse skole-ting, som jeg føler mig bagud med og derfor har jeg dedikeret hele d. 2 januar til dét. Jeg havde dog mulighed for at tage til en anden institution og få samlet nogle timer sammen der, men min krop valgte at blive syg de dage, jeg kunne komme og resten af dagene har jeg så haft "frie" (har lavet noget hver dag mere eller mindre, så ved ikke hvor meget "fri" jeg har haft).

Glæder mig meget til at opleve mere af Filippinerne, for indtil videre har jeg kun været i Bikol (som jeg vil lave et indlæg om på et tidspunkt soon) i en uges tid, men udover det har jeg pretty much kun set bylivet i Cebu. Kan godt lide bylivet, men når jeg primært, når jeg har været herovre på ferie, har været i de mere landsby-agtige omgivelser med strande og bjerge og mere primitiv livsstil kan jeg ikke lade være med at savne det lidt fra tid til anden. Heldigvis får jeg snart besøg af den ene og den anden (den første i den anden weekend i januar og den anden de første tre uger af februar) og SÅ skal der turistes for fuld drøn! 🏝🐋🦈🐕🙊🌴🌧🌊☔️☀️✨💫🌺🌿🏊🏼‍♀️⛸🏄🏻‍♀️🏄🏼‍♀️🎤🛶

Anyways, her er nogle billeder fra, da jeg åbnede mit køleskab og snakkede med mine forældre samtidig. Nu kan jeg lave mad herhjemme, fordi jeg nu kan opbevare rester i køleskabet! Derudover kan jeg få kolde drikkevarer og købe ting i supermarkedet, som jeg ikke kunne før, fordi de står på køl. DERudover kan jeg også købe kød og generelt opbevare mad... så jeg er i stand til at lave mad herhjemme... you get the idea, men vigtigst er vel nok, at jeg kan købe (TINY doe, but still) is 🍦 (jk obvi ikke det vigtigste, men is er dejligt).




U so serious, moom? lol jk #StolenPicture

Kommentarer

  1. ❤️❤️❤️❤️❤️😀😀😀nyder at høre fra dig.

    SvarSlet

Send en kommentar